Kształcenie włączające w Rudniku

  1. Home
  2. Kształcenie włączające w rudniku

„Kształcenie włączające w Rudniku”

Cel projektu:
Celem projektu jest wsparcie równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ogólna poprawa jakości kształcenia w placówce. Cel zostanie osiągnięty poprzez realizację zaplanowanego wsparcia w postaci zorganizowania zajęć dodatkowych dla uczniów. Będą to zajęcia wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz zajęcia warsztatowe - rozwijające kompetencje. Ważnym elementem projektu są zaplanowane kursy i szkolenia dla kadry pedagogicznej. Dzięki nim możliwe będzie bardziej skuteczne wsparcie uczniów na poszczególnych zajęciach oraz skuteczniejsze niwelowanie trudności w nauce i zdiagnozowanych specjalnych potrzeb.


Okres realizacji projektu: 01.07.2024 – 30.09.2025


Grupę docelową, do której projekt jest skierowany: 48 uczniów o potrzebie kształcenia specjalnego z
Szkole Podstawowej w Rudniku oraz 10 nauczycieli


Obszar realizacji projektu: Edukacja włączająca w kształcenie ogólne poprzez bezpośrednie wsparcie
uczniów kształcenia ogólnego ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi zwiększające
ich udział w edukacji ogólnodostępnej oraz podnoszenie umiejętności kadry i doposażenie placówki.


Główne zadania i sposoby ich realizacji: w ramach projektu przewiduję się realizację 4 zadań tj.:
ZADANIE 1 - Wsparcie uczestników Szkoły Podstawowej w Rudniku.
ZADANIE 2 - Szkolenia i kursy dla nauczycieli.
ZADANIE 3 - Zajęcia wyrównawcze i terapeutyczne dla uczniów.
ZADANIE 4 - Zajęcia warsztatowe - rozwijające uzdolnienia uczniów.

Planowane efekty:
- Wsparcie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 48 uczniów
- Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej - 10 nauczycieli
- Doposażenie placówki szkolnej


Wartość projektu:
Wartość projektu: 318 625.00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 270 831.25 zł