mLegitymacja

  1. Home
  2. Mlegitymacja

W NASZEJ SZKOLE MOŻESZ OTRZYMAĆ mLegitymację!

 

Informacje ogólne

  1. mLegitymacja jest częścią aplikacji przygotowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji, która pozwala pobrać mLegitymację na telefon na podstawie danych autoryzacyjnych wydawanych przez szkołę. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna  ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej.
  2. Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:
    a) potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
    b) skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniulegitymacji.

 

Wydawanie i unieważnianie mLegitymacji szkolnej

  1. Uczeń przyjęty do szkoły może otrzymać mLegitymację szkolną. MLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej.
  2. mLegitymacja wydawana jest na wniosek rodziców/opiekunów prawnych ucznia lub ucznia pełnoletniego (wniosek poniżej).
  3. Rodzic/opiekun prawny przesyła na adres mailowy: zsp.rudnik@edu.gmina-rudnik.pl zdjęcie legitymacyjne lub dostarcza zdjęcie w formie cyfrowej osobiście. Plik ze zdjęciem musi posiadać rozszerzenie: .jpeg lub .jpg i być nie większy niż 5 MB oraz nazwę: imię i nazwisko ucznia oraz klasę.
  4. Usługa mLegitymacja szkolna wymaga zainstalowania aplikacji mObywatel na urządzeniu mobilnym. Usługa mLegitymacja dostępna jest dla telefonów z systemem Android. 

 

Aktywowanie usługi mLegitymacja na urządzeniu mobilnym

  1. Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy:
    a) uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej,
    b) wybrać opcję dodaj mLegitymację,
    c) zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji,
    d) zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go,
    e) zapoznać się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych,
    f) wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona),
    g) zeskanować kod QR otrzymany w szkole; w przypadku problemu kod można wprowadzić korzystając z klawiatury telefonu,
    h) wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole,
    i) zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel.
  2. Po pobraniu danych z systemu automatycznie jest tworzony i pobierany certyfikat kryptograficzny potwierdzający autentyczność  pobranych  danych.  Certyfikat  przypisany  jest  do  Użytkownika i  urządzenia  mobilnego,  którym  posługuje  się  Użytkownik.  W  celu  utworzenia  certyfikatu i zarządzania certyfikatami Dostawca przetwarza dane osobowe Użytkownika oraz nazwę urządzenia, dla którego certyfikat został wydany. Ważność certyfikatu jest ograniczona w czasie   i jest tożsama z okresem ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej.
  3. Ważność certyfikatu jest ograniczona w czasie i jest tożsama z okresem ważności wydanej Uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej.

 

WNIOSEK O WYDANIE mLEGITYMACJI: