RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
GODZINY |
8.00 –15.00 – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ. |
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne –stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
|
8.00 – 8.20 |
Gry dydaktyczne; prace porządkowe; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem; zabawy integracyjne; Ćwiczenia poranne. |
8.20 – 8.30 |
Zabiegi higieniczne – nauka i doskonalenie umiejętności korzystania z łazienki i wykonywania czynności higienicznych (mycie rąk, korzystanie z toalety itp.) |
8.30 – 9.10 ( g.młodsza ) 8.30 – 9.00 ( g.starsza ) |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, nauka i kształcenie umiejętności prawidłowego dyżurowania. |
9.10 – 9.30
9.00 – 9.10 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów – doskonalenie czynności. |
9.30 – 10.00
9.10 – 10.10 |
GRUPA MŁODSZA Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę rogramową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. GRUPA STARSZA Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
|
10.00 - 10.30 (g.młodsza) 10.10- 10.45 ( g.starsza ) |
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela |
10.30 – 11.30 ( g.młodsza) 10.45 – 11.30 ( g.starsza ) |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na podwórko (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola |
11.30 – 11.45
11.30 – 11.45 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
|
11.45 – 12.15 |
Obiad – czynności samoobsługowe; Realizacja założeń programowych w zakresie ćwiczenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, posługiwania się sztućcami; nauka i kształcenie umiejętności prawidłowego dyżurowania; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się; zabiegi higieniczne po obiedzie. |
12.15 – 13.00 |
Czytanie literatury dziecięcej, zabawy ruchowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu.
|
13.00 – 14.30 Gr.1
13.00 – 15.00 Gr.II |
Przygotowanie do leżakowania; odpoczynek poobiedni- relaksacja organizmu podczas słuchania bajek, muzyki klasycznej i relaksacyjnej. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne –stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci; Spacery, wycieczki, obserwacje środowisk przyrodniczych i społecznych. |
14.30 – 15.00 |
Podwieczorek; czynności samoobsługowe i porządkowe; pomoc w nakrywaniu do posiłku.
|
15.00 – 16.30 |
Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno – techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu, zajęcia o charakterze wychowawczym; prace porządkowe.
|
Do 16.30 |
Rozchodzenie się dzieci.
|