„Grafomotoryka w zabawach ukryta” – innowacja pedagogiczna w rudnickim przedszkolu.
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą.
Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
W tym roku szkolnym, nasza Rudnicka Placówka realizuje innowację pedagogiczną pt. „Grafomotoryka w zabawach ukryta”. Udział w projekcie jest naszą odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej.
W przypadku dzieci najlepszą formą nauki jest oczywiście zabawa. Dlatego też tematyka zajęć opierać się będzie na wykorzystywaniu nietypowych przyborów, które zachęcają do działania, dają duże możliwości rozwijania kreatywności, wpływają na koncentrację i dostarczają różnorodnych bodźców sensorycznych, a dodatkowo pobudzają ciekawość, wyobraźnię i mobilizują do aktywności i poszukiwań.
W październiku zrealizowaliśmy tematy:
„Kreatywne druciki”- zabawy wpływające na mobilność nadgarstka i siłę chwytu.
„Leśne wędrówki i szarfowe sztuczki”- doskonalenie koordynacji, stabilizacji centralnej, świadomości ciała.
„Postaw na kropkę”- zabawy usprawniające palce, poprawiające ruchomość w stawach międzypaliczkowych.
„Plastelinowe wyzwanie”- zabawy z plasteliną, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.