W dniach 10-16 września2023r. nauczyciele wraz z Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rudniku wzięli udział w mobilności realizowanej w ramach projektu pn. „Szkoła ze zdrowym podejściem” KA122-SCH – krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej, współfinansowanego przez Unię Europejską. Celem projektu jest poprawa zdrowia fizycznego i psychicznego uczniów, ich dobrostanu, podniesienie umiejętności i kompetencji cyfrowych zarówno uczniów jak i nauczycieli oraz pokonywania podziałów międzykulturowych i społecznych.
Kurs o nazwie „ICT and Outdoor Teaching and Learning” odbył się w mieście Split w Chorwacji. Podczas kursu nauczyciele poznali wiele nowych narzędzi ICT, które umożliwiają pracę z dziećmi na świeżym powietrzu, poza klasą. Stosowanie tych narzędzi przyczyni się do uatrakcyjnienia procesu nauczania i uczenia się. Uczestnicy szkolenia spędzili ten czas bardzo aktywnie, przećwiczyli wiele praktycznych aplikacji, które mogą być wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych na świeżym powietrzu. Korzystając z inspiracji otrzymanej podczas szkolenia, nauczyciele rudnickiej szkoły przygotowywali innowacyjne zadania dla uczniów. Co najważniejsze, uczestnicy szkolenia nauczyli się jak wspierać rozwój uczniów, ich kreatywność, a także w jaki sposób rozwijać krytyczne myślenie uczniów, niezbędne przy korzystaniu z informacji dostępnych w Internecie.
Współuczestnikami szkolenia w Splicie byli oprócz nauczycieli z Rudnika także nauczyciele z Czech. Wyjazd w ramach projektu Erasmus+ stworzył więc szansę na wymianę doświadczeń z kolegami z sąsiedniego państwa.
Efektem uczestnictwa w projekcie było także poznanie innej kultury, czemu sprzyjało zwiedzanie urokliwych miejsc w Chorwacji. Był to czas intensywnej pracy, ale też integracji i ciekawych przeżyć. Nauczyciele biorący udział w mobilności: p. dyrektor Weronika Żymełka, Barbara Burdzik, Karina Puls i Dorota Sochiera maksymalnie wykorzystali możliwości jakie daje udział w projekcie Erasmus+ i z pewnością zastosują poznane narzędzia w swojej pracy, aby nie tylko uatrakcyjnić proces nauczania oraz podnieść kompetencje cyfrowe uczniów, ale także aby poprawić stan ich zdrowia fizycznego i psychicznego uczniów. Uczestnicy szkolenia będą również dzielić się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas szkolenia, tak, aby zadbać o dobrostan nie tylko uczniów, ale także kadry nauczycielskiej po długim okresie izolacji społecznej, spowodowanym epidemią koronowirusa i nauką zdalną.
Projekt został dofinanowany z Unii Europejskiej.