W dniach 27 listopada-2 grudnia 2023r. nauczyciele wraz z Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rudniku wzięli udział w mobilności realizowanej w ramach projektu pn. „Szkoła ze zdrowym podejściem” KA122-SCH – krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej, współfinansowane przez Unię Europejską. Celem projektu jest poprawa zdrowia fizycznego i psychicznego uczniów, ich dobrostanu, podniesienie umiejętności i kompetencji cyfrowych zarówno uczniów jak i nauczycieli oraz pokonywania podziałów międzykulturowych i społecznych.
Kurs o nazwie „The Social, the Emotional and the Digital Approach” odbył się w Berlinie w Niemczech. Podczas kursu nauczyciele zaznajomili się z pojęciami takimi jak różnorodność, wielokulturowość, dyskryminacja, włączenie i wyrównywanie szans w szkole. Ponadto poznali strategie zapobiegania konfliktom, znęcaniu się, dyskryminacji i problemom współistniejącym w społecznościach edukacyjnych, a także narzędzia w zarządzaniu potrzebami emocjonalnymi uczniów. Zapoznali się z narzędziami ICT z zamiarem wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu ułatwienia włączenia i zaangażowania wszystkich uczniów zapewniając poczucie własnej skuteczności
.
Efektem uczestnictwa w projekcie było także poznanie innej kultury, czemu sprzyjało zwiedzanie urokliwych miejsc w stolicy Niemiec. Był to czas intensywnej pracy, ale też integracji i ciekawych przeżyć. Nauczyciele biorący udział w mobilności: p. dyrektor
Weronika Żymełka,
Basia Burdzik, Karina Puls i Dorota Sochiera maksymalnie wykorzystali możliwości jakie daje udział w projekcie Erasmus+ i z pewnością zastosują poznane narzędzia w swojej pracy, aby nie tylko uatrakcyjnić proces nauczania oraz podnieść kompetencje cyfrowe uczniów, ale także poprawić stan ich zdrowia fizycznego i psychicznego.
Współuczestnikami szkolenia w Berlinie byli oprócz nauczycieli z Rudnika także nauczyciele z Hiszpanii, Słowenii, Słowacji, Bułgarii i Cypru. Wyjazd w ramach projektu Erasmus+ stworzył więc szansę na wymianę doświadczeń z kolegami z państw należących do Unii Europejskiej.
Projekt został dofinanowany z Unii Europejskiej.